Badania naukowe przeprowadzone pokazały nam jasno, iż osoby ładniejsze mają w życiu lżej/łatwiej. Czy tak faktycznie jest? Pomyśl o tym chwilę, czy zdarza się że wybierając sprzedawcę podchodzisz do tego co bardziej przypada Tobie do gustu? Myślę, że często robimy to nieświadomie.
Już tłumaczę jakie to ma przełożenie na reklamę.
Widzimy każdego dnia setki jak nie tysiące osób, którzy przypadają nam do gustu czy to na ulicy, pracy, telewizji, internecie podświadomie bardziej ufamy osobom bardziej urodziwym, lecz tak samo wygląda sprawa w przełożeniu na projekty, opakowań czy innego typu reklam.
Podam na własnym przykładzie, który zdążyłem zauważyć odwiedzając jedną z sieci supermarketów. Produkty będące w kolorach bez zbędnego wyrazu, z niedopasowanymi do siebie kolorami, będące nijakie w tanim opakowaniu nie przemawiają za tym, aby schylić się nad nim i go zakupić. Lecz wyobraźmy sobie sytuacje, że producent zmienia tylko szatę graficzną danego produktu i z produktu nijakiego staje się premium – gdyż my jako konsumenci kupujemy właśnie oczami!
90% z nas skupia się na tym jak dany produkt wygląda w środku – faktycznie jest to dość istotne, lecz nim dany produkt kupimy w sklepie prostym przykładem ciastek to patrzymy pierw na opakowanie. Projekt graficzny utworzony przez specjalistę – grafika – ma sprawić, aby dana konsument szukający właśnie tego produktu przykuł jego uwagę i zachęcił do zakupu. O to w tym wszystkim chodzi.
Biznes w opakowaniu reklamowym
Powyższy przykład dotyczący opakowania sprawia, że możesz stwierdzić mnie to nie dotyczy, nie ta branża, lecz tu się mylisz!
Każdy biznes jest opakowany właśnie w takim kartoniku, tworząc wizytówki, banery czy też strony internetowe/e-sklepy. To wszystko jest Twoim wizerunkiem, który ma zachęcić klienta do sięgnięcia właśnie po Twój produkt/usługi!
Nim zadzwoni do Ciebie, aby kupić zwróci pierw uwagę właśnie na takie materiały. Opakuj swój biznes i zacznij zarabiać!
Brzydkie czy ładne kwestia sporna
Każdy może powiedzieć kwestia gustu – to prawda, lecz projektując projekty graficzne materiałów reklamowych mających na celu sprzedaż Twojej firmy najlepiej udać się do specjalistów.
Jako specjalista ds. marketingu często spotykam się z tym, że klient przychodzi oznajmiając „Ma być ładne i przyciągać uwagę” lecz co to oznacza? Aby zrozumieć klienta na czym konkretnie mu zależy, do jakiej grupy docelowej chce trafić opracowujemy wspólnie brief a następnie trafia do grafika, ale o tym później. Często klienci chcą, aby był projekt jaskrawy aby rzucał się w oczy najlepiej jakby świecił tak jasno by każdy widział, lecz wyobraźmy sobie jaskrawy kolor na szyldzie w pełnym słońcu..
Raz uda się klienta przekonać, że tak nie będzie lepiej przedstawiając kilka wersji, a czasami klient stwierdza, że ma rację i my się nie znamy. Warto dodać, iż każdy chce jak najwięcej informacji zawierających najlepiej pełną ofertę łącznie z numerem telefonu, stroną www danymi adresowymi a najlepiej jeszcze jakby były podane z opisami co do czego służy, aa i co najważniejsze numer, numer buta szefa jeszcze i było by idealnie.
Można się uśmiechnąć czytając ten opis, gdyż wydaje się śmieszny, ale tak faktycznie się dzieje.
Wracając do sedna, tak jak zdążyłem na samej górze napisać, ładne osoby wzbudzają większe zaufanie, dlatego i materiały reklamowe, promocyjne wzbudzają nasze zaufanie.
Dlatego materiały reklamowe wzbudzają nasze zaufanie. Prace oddawane do grafika posiadającego ‘’6-ty zmysł” posiadającego doświadczenie i wiedze, sprawią że wykreujemy swój wizerunek na tle konkurencji. Jako handlowiec z pasji wiem, że pierw trzeba zebrać wszelkie informacje od klienta, następnie wyselekcjonować te najważniejsze informacje, które powinny się znaleźć w projekcie. Jednak cała wizja projektu pozostaje w rękach grafika opracowującego projekt. Klienci często próbują wręcz wymusić miliony poprawek, lecz warto pamiętać, że udając się do specjalistów powinienem im zaufać – brzmi arogancko z mojej strony, ale tak jest. Jeśli nie znam się na elektronice czy na naprawach jakiegokolwiek sprzętu to się nie wypowiadam – oddaje sprzęt do profesjonalnego sprawdzonego serwisu, w którym właśnie znajdują się profesjonaliści znający się na swoim fachu.
I tu jest całe sedno udając się do profesjonalistów w swojej dziedzinie – zaufaj im.
Reasumując opakuj z właściwymi ludźmi swój biznes, a liczba Twoich klientów wzrośnie.
Zobacz jak to robią najwięksi.