Jak sprawić aby reklama na samochodzie była skuteczna ?
Czy zdajesz sobie sprawę jak możesz wykorzystać w dodatkowy sposób funkcję samochodów służbowych? Nie tylko funkcja logistyczna, która jest w każdej firmie, może kształtować wizerunek Twojej firmy i zwiększać jej rozpoznawalność.
Co zrobić aby reklama była skuteczna?
Samochody służbowe są stale w ruchu nie tylko te małe jak i duże. Na pewno zdajesz sobie z tego sprawę, że Twój pojazd pokonuje x km, stale jest w ruchu czy też często kursuje po mieście a co za tym idzie reprezentuje Twoją firmę podczas spotkań z klientami. Dostrzeże je nie tylko Twój docelowy klient, lecz i inni kierowcy, przechodnie, ale również Twoi potencjalni klienci – a to jest przecież dla Ciebie najważniejsze!
Czy aby faktycznie reklama na pojeździe jest skuteczna?
I tu zależy od podejścia agencji reklamowej do której się zgłosiłeś i jak opiekun prowadzący Twoją firmę przedstawia Ci możliwe warianty, w których warto było by pójść, ale to później skup się na podanym przykładzie.
Nie tak dawno wracając z pracy samochodem, moją uwagę zwrócił samochód firmy detailingowej. Niestety, nie przykuła mnie grafika reklamowa, lecz niespójność w reklamie, a mianowicie firma przedstawiała się jako ekskluzywna, renomowana promująca swoje usługi na niesprawnym pordzewiałym samochodzie. Oznaka wyeksploatowanego pojazdu negatywnie wpływa na postrzeganie Twojej firmy przez potencjalnego klienta ( miej to na uwadze).
W tym przypadku pewna niespójność, którą ta firma chciała przekazać potencjalnemu klientowi budzi pewną wątpliwość, bo mamy reklamę która zwraca uwagę, ale mamy też zaprzeczenie jakości, która ma być oferowana Twojemu klientowi. Reklama nie powinna być tania ale powinna być skuteczna !
Prostym przykładem, firmy która wykorzystuje potencjał reklamy samochodowej jest firma Agenta Ubezpieczeniowego Dominika Sieradzkiego ‘’DeeS’’ z Piły. Lokalny przedsiębiorca chcący zaprezentować usługi ubezpieczeniowe swoim wizerunkiem, pod którym się podpisuje – pokazuje potencjalnemu klientowi, iż nie jest to kolejny przedstawiciel, który chce naciągnąć na swoją usługę, lecz człowiek który pod tym się podpisuje przez co zwiększa swoją wiarygodność w oczach potencjalnego klienta.
Drugim przykładem jest reklama hotelu Metropol z miejscowości Śrem.
Sami przyznacie że reklama przykuje uwagę każdego i da jasny przekaz potencjalnemu klientowi dlaczego warto skorzystać właśnie z oferty tego hotelu.
Decyzja o wykonaniu reklamy na samochodzie na co zwrócić uwagę?
Branding pojazdów jest dobrym rozwiązaniem dla istniejących już firm jak i tych które dopiero powstają. Warto pokazać silną pozycję konkurencjo rozpychającej się na panującym rynku.
Poniżej zaprezentuję na co warto zwrócić uwagę.
1) Wizerunek pojazdu a reklama
Jak uniknąć strzału w kolano? Firma detailingowa jeżdżąca zardzewiałym samochodem, kancelaria adwokacka renomowana jeżdżąca na co dzień mocno zarysowanym samochodem – Pamiętaj pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz!
Na nic zda się świetna reklama jeśli nie zadbasz o swój wizerunek poza nią.
2) Ilość pojazdów a skala działania Twojej firmy
Nim podejmiesz współpracę określ jaki masz budżet reklamowy do przeznaczenia ułatwi to w wycenie prac związanych z wykonaniem reklamy na pojazdach, zasięg czy Twoja firma działa lokalnie czy na skalę województwa, kraju.. W przypadku dotarcia do grupy lokalnej wystarczą z reguły 1-3 samochody, aby odcisnąć się na panującym rynku i zwrócić uwagę potencjalnych odbiorców. W przypadku działań na większa skalę musisz mieć na uwadze, że może to nie wystarczyć by w sposób dostateczny przykuć uwagę.
3) Określ cel reklamy
Każda wizualizacja przedstawiona Tobie przed finalnym oklejeniem pojazdu jest ukształtowana w zależności od tego co chcesz uzyskać. Ważne abyś odpowiedział sobie na pytania (i podał je wykonawcy):
a) Jaka jest Twoja grupa docelowa?
b) Co chcesz osiągnąć dzięki utworzeniu reklamy?
c) Jaki jest Twój przekaz? – Pamiętaj każda firma oferuje co innego i każda co innego chce przekazać klientowi.
Jeśli zamierzasz zwrócić i w sposób szczególny ukształtować wizerunek swojej firmy – należy wyeksponować logo firmy, numer telefonu, i oferty.
Przykładowy slogan reklamowy
„ Zadzwoń i umów się na bezpłatną wycenę Twojej nieruchomości”
4) Wykorzystanie powierzchni reklamowej na najważniejsze informacje
Każdy pojazd ma określoną powierzchnię reklamową, no chyba że jeździsz na co dzień z przyczepką wówczas mamy ciut więcej miejsca.
Używając długich tekstów reklamowych – istnieje długie prawdopodobieństwo że nikt tego nie przeczyta. Prosty i klarowany przekaz:
„ Poczta kwiatowa, numer telefonu, godziny otwarcia’’
Do tego grafika nawiązująca do branży i mamy prosto jasno i w punkt co jest do przekazania klientowi!
Co zrobić, aby Twój pracownik zadbał o wizerunek firmy?
Z tym każdy pracodawca się zmaga, który oddał pracownikowi samochód służbowy. Każdy liczy na to że samochód zostanie zaprezentowany z zewnątrz jak i wewnątrz w sposób wręcz salonowy – ale nie zawsze tak jest.
Kluczem do sukcesu są Twoi pracownicy. Jeśli prezentowany pojazd ma reklamować firmę sprzątającą, to warto zadbać o to aby kierowca pojazdu dbał o to aby samochód był czysty na zewnątrz jak i w środku. Warto pracownikowi zwrócić uwagę, aby stosował się do przepisów ruchu drogowego, gdyż brawurowa jazda może w złym świetle przedstawić Twoją firmę. Warto motywować pracowników i wyjaśniać skąd się biorą właśnie takie uzasadnienia.
Ważne!
Pamiętaj, reklama na samochodzie to darmowa mobilna reklama Twojej firmy – ile by nie kosztowała to biorąc pod uwagę wytrzymałość zastosowanych folii – do 7lat. Przeliczając całą kwotę na miesiące wówczas w takiej kwocie to bilbordu w centrum miasta nie wynajmiesz, a zasięg reklamy na samochodzie sprawia że zwiększasz zasięg dotarcia potencjalnych klientów do Twojej firmy.
Dzięki zastosowaniu ciekawego projektu graficznego, dobranych kolorów, czcionki i wyeksponowaniu Twojej oferty to reklama sama pracuje na wizerunek Twojej firmy.
Masz pytania ?
Zadzwoń nasz specjalista Ci doradzi 😊 +48 791 070 505